Termín
|
Název kurzu
|
lektor
|
Podrobnější informace
|
18.9.2013
středa
|
Exkurze: Revitalizace těžbou poškozené
krajiny
|
RNDr. Petr Rojík, Ph.D.
|
Exkurze je věnované regionálnímu
environmentálnímu problému, a to rekultivaci vytěžených důlních
prostorů. Určeno primárně pro koordinátory EVVO a další učitele a pedagogické
pracovníky, kteří integrují EVVO. Ale na své si přijdou i ostatní.
|
20.9.2013
pátek
|
Botanická exkurze
|
Doc. RNDr, Lubomír Hrouda, CSc.,
RNDr.Chocholoušková
|
Exkurze do botanicky významných lokalit
Karlovarského kraje. Primárně určeno učitelům přírodních věd, biologie a
koordinátorům EVVO. Ale na své si přijdou i ostatní.
|
26.9.2013
čtvrtek
|
Exkurze Horské toky
|
Prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc.
|
Exkurze do lokalit horských a podhorských
toků povede zoolog Prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc., přední
odborník na hybrobiologii. Primárně určeno učitelům přírodních věd, biologie
a koordinátorům EVVO. Ale na své si přijdou i ostatní.
|
27.9.2013
pátek
|
Botanická exkurze
|
Doc. RNDr, Lubomír Hrouda, CSc.
RNDr.Chocholoušková
|
Exkurze do botanicky významných lokalit
Karlovarského kraje. Primárně určeno učitelům přírodních věd, biologie a
koordinátorům EVVO. Ale na své si přijdou i ostatní.
|
10.10.2013
čtvrtek
|
Exkurze
Revitalizace těžbou poškozené krajiny
|
RNDr. Petr Rojík, Ph.D.
|
Exkurze je věnované regionálnímu
environmentálnímu problému, a to rekultivaci vytěžených důlních
prostorů. Určeno primárně pro koordinátory EVVO a další učitele a pedagogické
pracovníky, kteří integrují EVVO. Ale na své si přijdou i ostatní.
|
14.10.2013
pondělí
|
Exkurze
Horské toky
|
Prof. RNDr. Hanel, CSc.
|
Exkurze do lokalit horských a podhorských
toků povede zoolog Prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc., přední
odborník na hybrobiologii. Primárně určeno učitelům přírodních věd, biologie
a koordinátorům EVVO. Ale na své si přijdou i ostatní.
|
14.10.2013
pondělí
|
Land art
|
PhDr. Jan Šmíd, Ph.D.
|
Výtvarné činnosti na školní zahradě,
v lese, v krajině – ukázky i praktické tvoření. Seminář je primárně
určen učitelům výtvarné výchovy, ale na své si přijdou i ostatní se zájmem o
dané téma.
|
4.11.2012
pondělí
|
Ekonaratologie
Ekonaratologie : vyprávění a příběhy o
přírodě a pro přírodu
|
PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D.
|
Seminář seznamuje učitele s teorií i
praxí narativní pedagogiky (konkrétně narativní metody v environmentální
výchově, s tzv. ekonaratologií), narativním paradigmatem Waltera Fishera a
několika modelovými příběhy, pomocí kterých je možné rozvíjet environmentální
citlivost a naplňovat cíle environmentální výchovy. Je vhodným propojením
environmentální výchovy a vzdělávací oblasti jazyk a jazyková komunikace.
|
4.11.2013
pondělí
|
Proč se nebát chemie?
|
PhDr. Martin Adamec, Ph.D.
|
Seminář je určen učitelům chemie na ZŠ,
případně učitelům přírodovědných předmětů na ZŠ a SŠ. Z akreditace: ukázat,
že chemie může být i zábavná, jednoduchá, bezpečná a dostupná. Kriticky
se podíváme na vybrané mediální "strašáky". Prakticky si
vyzkoušíme několik pokusů, které je možné realizovat i mimo laboratoř.
|
4.11.2013
pondělí
|
Land art
|
PhDr. Jan Šmíd, Ph.D.
|
Výtvarné činnosti na školní zahradě,
v lese, v krajině – ukázky i praktické tvoření. Seminář je primárně
určen učitelům výtvarné výchovy, ale na své si přijdou i ostatní se zájmem o
dané téma.
|
11.10.2013
středa
|
Exkurze Les jako didaktický prostor
|
Ing. Jan Andreska, Ph.D.
|
Dějiny a současnost středoevropského lesa a lesnictví.
|
14.11.2013
čtvrtek
|
Místně zakotvené učení – výuka pomocí
regionálních materiálů a případových studií
|
RNDr. Dlouhá, Ph.D.
|
Na semináři budou rozebírány Globální a
místní problémy životního prostředí. Na příkladech z praxe bude
demonstrováno řešení problémů a konfliktů.
Uvidíte ukázky globálních projevů poškození
prostředí v aplikaci Google Earth.
|
14.11.2013
čtvrtek
|
Badatelské činnosti na školní zahradě
|
PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D.
|
Na semináři budou účastníci seznámeni
s didaktickými přístupy k přírodovědnému vzdělávání obecně a
konkrétně budou seznámeni s heuristickou metodou a badatelským
přístupem. Získají mnoho inspirace, jak využívat školní zahradu pro rozvoj
badatelských činností. Seminář je primárně určen učitelkám a učitelům v MŠ
a na prvním stupni ZŠ.
|
2.12.2013
pondělí
|
Pokusy s běžné
dostupnými látkami
|
PhDr. Martin Adamec, Ph.D.
|
Učitelé budou na semináři seznámeni s
vybranými pokusy s běžné dostupnými látkami, které mohou poté využít ve
výuce. Seminář je primárně určen učitelům chemie, ale na své si přijdou i
zvídaví učitelé z prvního stupně.
|
2.12.2013
pondělí
|
Land art
|
PhDr. Jan Šmíd, Ph.D.
|
Land art jako propojení výtvarné výchovy a
EVVO.
|
24.1.2014
pátek
|
Botanicky významné NP a CHKO v ČR
|
Doc. RNDr, Lubomír Hrouda, CSc.
RNDr.Chocholoušková
|
Účastníci semináře budou provedeni
prostřednictvím fotografií a PP prezentací botanicky nejzajímavějšími
lokalitami v ČR. Inspirace kam připravit exkurzi nebo školu v přírodě.
|
24.1.2014
pátek
|
Badatelské činnosti na školní zahradě
|
PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D.
|
Na semináři budou účastníci seznámeni
s didaktickými přístupy k přírodovědnému vzdělávání obecně a
konkrétně budou seznámeni s heuristickou metodou a badatelským
přístupem. Získají mnoho inspirace, jak využívat školní zahradu pro rozvoj
badatelských činností. Seminář je primárně určen učitelkám a učitelům
v MŠ a na prvním stupni ZŠ.
|
24.1.2014
pátek
|
Místně zakotvené učení – výuka pomocí
regionálních materiálů a případových studií
|
RNDr. Jana Dlouhá, Ph.D.
|
Na semináři budou rezobírány Globální a
místní problémy životního prostředí. Na příkladech z praxe bude
demonstrováno řešení problémů a konfliktů.
Uvidíte ukázky globálních projevů poškození
prostředí v aplikaci Google Earth.
|
3.2.2014
pondělí
|
Proč se nebát chemie?
|
PhDr. Martin Adamec, Ph.D.
|
Seminář je určen učitelům chemie na ZŠ,
případně učitelům přírodovědných předmětů na ZŠ a SŠ.
Z akreditace: ukázat, že chemie může být i
zábavná, jednoduchá, bezpečná a dostupná. Kriticky se podíváme na
vybrané mediální "strašáky". Prakticky si vyzkoušíme několik
pokusů, které je možné realizovat i mimo laboratoř.
|
3.2.2014
pondělí
|
VV a EVVO na 1. stupni ZŠ
|
PhDr. Jan Šmíd, Ph.D.
|
Program přibližuje oblast výtvarné výchovy
jako prostor pro aplikaci různých pohledů na problematiku vnímání přírody a
životního prostoru prostřednictvím vybraných výtvarných médií,
včetně fotografie a dalších alternativních metod, hledání způsobů náhledu na
problém životního prostředí také prostřednictvím výtvarné kultury a umělecké
tvorby.
Primárně je určen učitelům výtvarné výchovy,
ale na své si přijdou i ostatní se zájmem o dané téma.
|
3.2.2013
pondělí
|
Botanicky významné NP a CHKO v ČR
|
Doc. RNDr, Lubomír Hrouda, CSc.,
RNDr.Chocholoušková
|
Účastníci semináře budou provedeni
prostřednictvím fotografií a PP prezentací botanicky nejzajímavějšími
lokalitami v ČR. Inspirace kam připravit exkurzi nebo školu v přírodě.
|
3.3.2014
pondělí
|
Pokusy s běžné
dostupnými látkami
|
PhDr. Martin Adamec, Ph.D.
|
Učitelé budou na semináři
seznámeni s vybranými pokusy s běžné dostupnými látkami, které mohou
poté využít ve výuce. Seminář je primárně určen učitelům chemie, ale na své
si přijdou i zvídaví učitelé z prvního stupně.
|
3.3.2014
pondělí
|
Vzdělávání za pomoci drobných živočichů
|
PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D.
Mgr. Jana Bravencová
|
Vzdělávání za pomoci živočichů – ono to
funguje! Seznámeni s příklady dobré praxe - jak učitelé živé tvory využívají.
Autentické návštěvní programy – aktivity pro předškolní a mladší školní děti.
Na semináři budou přítomná i demonstrační zvířátka. Seminář je určen
učitelkám a učitelům z prvního stupně a učitelkám MŠ. Účast zájemců o téma
z řad ostatních je vítána.
|
13.3.2014
|
Ekonaratologie
Ekonaratologie : vyprávění a příběhy o
přírodě a pro přírodu
|
PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D.
|
Seminář seznamuje učitele s teorií i
praxí narativní pedagogiky (konkrétně narativní metody v environmentální
výchově, s tzv. ekonaratologií), narativním paradigmatem Waltera Fishera a
několika modelovými příběhy, pomocí kterých je možné rozvíjet environmentální
citlivost a naplňovat cíle environmentální výchovy. Je vhodným propojením
environmentální výchovy a vzdělávací oblasti jazyk a jazyková komunikace.
|
13.3.2014
čtvrtek
|
Místně zakotvené učení – výuka pomocí
regionálních materiálů a případových studií
|
RNDr. Jana Dlouhá, Ph.D.
|
Na semináři budou rezobírány Globální a
místní problémy životního prostředí. Na příkladech z praxe bude
demonstrováno řešení problémů a konfliktů.
Uvidíte ukázky globálních projevů poškození
prostředí v aplikaci Google Earth.
|
28. 3. 2014
|
Sovy kolem nás
|
RNDr. Jenny Andresková
|
Praktická dílna, na kterou navazuje večerní
vycházka s vábničkou.
|
7.4.2014
pondělí
|
Proč se nebát chemie?
|
PhDr. Martin Adamec, Ph.D.
|
Seminář je určen učitelům chemie na ZŠ,
případně učitelům přírodovědných předmětů na ZŠ a SŠ.
Z akreditace: ukázat, že chemie může být i
zábavná, jednoduchá, bezpečná a dostupná. Kriticky se podíváme na
vybrané mediální "strašáky". Prakticky si vyzkoušíme několik
pokusů, které je možné realizovat i mimo laboratoř.
|
11.4.2013
|
Sovy kolem nás
|
RNDr. Jenny Andresková
|
Praktická dílna, na kterou navazuje večerní
vycházka s vábničkou.
|
12. 4. 2014
|
Exkurze Les jako didaktický prostor
|
Ing. Jan Andreska, Ph.D.
|
Dějiny a současnost středoevropského lesa a
lesnictví.
|
5.5.2014
pondělí
|
Pokusy s běžné dostupnými látkami
|
PhDr. Martin Adamec, Ph.D.
|
Učitelé budou na semináři
seznámeni s vybranými pokusy s běžné dostupnými látkami, které mohou
poté využít ve výuce. Seminář je primárně určen učitelům chemie, ale na své
si přijdou i zvídaví učitelé z prvního stupně.
|